Fully Automated Retail Store Startup PIXEVIA Attracts EUR 1 Million Investment

https://www.vz.lt/prekyba/2020/08/05/m-eglinskas-pritrauktos-lesos-leis-pradeti-drasia-pletra-europoje

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje „Pixevia“, vadovas, interviu VŽ sako, kad per tris mėnesius pavyko susitarti su visais Lietuvoje aktyviais rizikos kapitalo fondais, investuojančiais į panašaus dydžio įmones, ir iš jų suformuoti svajonių investuotojų komandą, kurios „know-how“ ir skirtos 1 mln. Eur lėšos leis tobulinti technologiją ir pradėti aktyvią plėtrą Europoje.

Kiek truko investuotojų į tolesnį „Pixevios“ technologijos vystymą paieškos?

Kalbėjomės su visais rizikos kapitalo fondais ir tai truko po bene pusmetį, intensyvesni buvo pastarieji trys mėnesiai, kai tarėmės dėl pagrindinių sąlygų. Šis atvejis išskirtinis tuo, kad prisijungė visi Lietuvoje aktyvūs rizikos kapitalo fondai, investuojantys į mūsų dydžio įmones, iš kurių pagrindinis investuotojas yra „Iron Wolf Capital“. Taip pat investuoja „Open Circle Capital“, „Practica“ ir verslo angelai Mantas Mikuckas iš „Vinted“, Tomas Okmanas ir Eimantas Sabaliauskas iš „Tesonet“. Tai tikrai yra svajonių komanda, susirinko patys stipriausi. Labai džiaugiamės mūsų pirmuoju investuotoju Vladu Lašu. Dabar rizikos kapitalo fondai jungiasi su didesnėmis sumomis nei pirmų investicijų metu, kai dalyvavo tik angelai investuotojai.

Ar būtent tokios sumos jums ir reikėjo?

Taip, suma šiuo etapu yra optimali. Kitų metų pabaigoje planuojame daryti kitą investicinį raundą ir pritraukti didesnes sumas.

Kam bus naudojamos dabar pritrauktos lėšos?

Plėtrai Europoje ir išmaniosios technologijos vystymui. Šią minutę mūsų dėmesys sutelktas Prancūzijos, Ispanijos, Italijos regionuose, kuriuose turime didžiausią įdirbį. Artimiausiais mėnesiais tapsime aktyvesni Skandinavijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje.

Mūsų tikslas yra dirbti su dideliais prekybos tinklais, kurie turi mažesnio formato, nuo 40 iki 200 kv. m ploto, parduotuves, arba su tokiais, kurie specializuojasi patogaus apsipirkimo (angl. convenience) segmente, tad iš esmės šį kriterijų atitinka daugelis Europos prekybos ir degalinių tinklų. Pati pirmoji mūsų parduotuvė, nuo 2019 m. veikianti Didžiojoje g., Vilniuje, šiuo metu yra mažesnio formato, bet per artimiausius mėnesius jos plotas irgi didės bent du kartus. Kol kas pirkėjams skirta tik trečdalis turimos erdvės, likusį plotą atversime netrukus – pasiūlysime didesnį asortimentą ir pademonstruosime daug sudėtingesnį bendravimą su pirkėju.

Su kuriais prekybos tinklais bendradarbiausite?

Mes labai arti konkrečių susitarimų, bet apie tai, kol nėra sudėti visi parašai, kalbėti negaliu. Mes parduodame programinę įrangą, kuri leidžia visiškai automatizuoti mažmeninę prekybą pasitelkiant dirbtinį intelektą ir informaciją iš vaizdo kamerų. Parduotuvėje įrengtas kamerų tinklas fiksuoja ir analizuoja pirkėjo judėjimą, paimamas ir atgal į lentynas padedamas prekes. Dirbtinis intelektas apdoroja gaunamą informaciją ir automatiškai suformuoja pirkėjo krepšelį. Baigęs rinktis prekes, pirkėjas tiesiog išeina pro vartelius, o pinigai už prekes nuskaičiuojami nuo iš anksto įvestos mokėjimo kortelės. Tai čia apie programinę įrangą, o techninės įrangos nėra tiek daug, ji projektuojama Lietuvoje ir surenkama Kinijoje bei Lietuvoje.

Ar esate patenkinti bandomosios parduotuvės rezultatais?

Vienintelė Vilniuje veikiančios parduotuvės paskirtis buvo vystyti ir testuoti technologiją, kad galėtume rinkai pasiūlyti veikiantį sprendimą, o ne tik biure išbandytą technologiją. Dabar jau galime sakyti, kad mūsų technologija veikia realiomis sąlygomis, yra patikrinta. Visgi kiekvieną technologiją reikia tobulinti, ypač sudėtingas dirbtinio intelekto technologijas. Jeigu kalbėtume apie savaime važiuojančius automobilius, tai greičiausiai pats pirmas etapas būtų važiavimas paprastesnėmis sąlygomis, kitas – greitkeliais. Mes pradėjome su mažesniu formatu ir žingsnis po žingsnio judame prie didesnių formatų, didesnio ir įvairesnio prekių asortimento, jų išdėstymo. Tie dalykai neatsiranda iš karto, norint didinti tikslumą ir mažinti technologijos diegimo kaštus, kurie svarbūs prekybos tinklams, reikia tobulinti, investuoti. Šiuo metu įmonėje dirba 11 žmonių, iš kurių technologijos vystymu užsiima 8.

Kuriuos konkurentus stebite?

Įmonių, kurios įsikūrusios Europoje ir kuria panašią technologiją bei būtų išvysčiusios ją iki tokio lygio kaip mes, daugiau nėra. Pagrindiniai mūsų konkurentai yra įmonės Izraelyje ir JAV. Amerikoje dirba keli startuoliai, iš dalies „Amazon“ yra mūsų netiesioginis konkurentas. Konkurencinė aplinka nėra didelė, sakyčiau, iki dešimties aktyvesnių įmonių ir iki penkių, su kuriomis mes augame kartu ir netrukus pradėsime konkuruoti dėl skirtingų rinkų. Mūsų išskirtinumas tas, kad iš Europos bendrovių esame vieninteliai išvystę technologiją.

Kalbate apie plėtrą užsienyje, o kaip į produktą reaguoja Lietuvos prekybininkai?

Teigiamai, bendra nuotaika tikrai pozityvi. Gal ne viską galiu dabar sakyti šiame interviu, bet susidomėjimas yra ir iki metų pabaigos tikiuosi turėti naujienų šioje srityje. Apskritai Lietuvos prekybininkai domisi technologijomis, turi didelį savitarnos kasų tinklą. Galbūt šią sekundę mūsų rinka išsiskiria tuo, kad Lietuva mažiau paliesta COVID-19 ir tokio sprendimo, kokį siūlome mes, poreikis yra vos mažesnis nei Vakarų Europos rinkose. Akivaizdu, kad visiškai automatizuotos parduotuvės yra veiksmingas būdas pandemijos metu apsaugoti prekybininkus ir pirkėjus. Be kita ko, parduotuvėje įdiegta apsaugos sistema automatiškai dezinfekuoja patalpas tuo metu, kai jose nėra žmonių.

Technologija

Technologijos kūrėjai pažymi, kad visiškai automatizuotos parduotuvės – veiksmingas būdas pandemijos metu apsaugoti prekybininkus ir pirkėjus.

„Pixevia“ technologija leidžia visiškai automatizuoti mažmeninę prekybą pasitelkiant dirbtinį intelektą ir informaciją iš vaizdo kamerų. Parduotuvėje įrengtas kamerų tinklas fiksuoja ir analizuoja pirkėjo judėjimą, paimamas ir atgal į lentynas padedamas prekes. Dirbtinis intelektas apdoroja gaunamą informaciją ir automatiškai suformuoja pirkėjo krepšelį. Baigęs rinktis prekes, pirkėjas tiesiog išeina pro vartelius, pinigai už prekes nuskaičiuojami nuo iš anksto įvestos mokėjimo kortelės.

„Išmaniosios, dirbtinio intelekto valdomos parduotuvės yra patikimas sprendimas su COVID-19 iššūkiu susidūrusiam mažmeninės prekybos sektoriui. Parduotuvėje ne tik išvengiama sąlyčio su žmonėmis – joje įdiegta apsaugos sistema automatiškai dezinfekuoja patalpas tuo metu, kai jose nėra žmonių“, – išplatintame pranešime teigia Mindaugas Eglinskas, „Pixevia“ vadovas.

https://www.vz.lt/rinkodara/2020/08/05/pixevia-rankose-1-mln-eur-investicijos

https://www.pixevia.com/

Top